Runtastic..

..eller Runkeeper?!


Efter lite funderade bestämde jag mig för att ta "mellanvarvet" idag...

...eller ja, självklart finns det fler än 3 olika varianter på VART jag kan gå men om man vill gå just ett VARV så är inte valmöjligheter så många runtomkring här, oftast får jag nöja mig med att gå fram och tillbaka.


Idag passade jag samtidigt på att testa en annan app än Runkeepern som jag annars alltid använder.

Runtastic är till skillnad från Runkeeper en betalapp men nu fick jag den gratis via "Dagens app" så då var det lite kul att testa.

I stort funkar de ju likadant, dock har Runtastic mer "lull,lull" som väderinfo samt underlag- och dagsformsinfo och eftersom jag gillar statistik är det KUL!

Roligast var nog ändå att man kunde koppla ihop den med "Google Earth" och efteråt titta exakt på vart man gått. Haha, japp jag erkänner mig själv som nörd på området...

Dock såg jag när jag kom hem att de olika apparna gett mig olika distanser för Runtasticappen hade tappat satellitkontakten en bit så det ser ut som jag genat genom skogen vid ett tillfälle. Men det kanske snarare har med telefonen än appen att göra...

Nu ligger ju all min tidigare statistik på Runkeeperkontot så jag fortsätter nog använda den men ändå lite frestad att gå över till Runtastic...

Alla dessa val ;) !

Någon annan som testat och har en åsikt...?!






Kommentarer
Postat av: Jenny

Gillar också såna appar. Använder dock bara runkeeper. Men min klocka är nog bäst :) enda dåliga med den är att man inte kan se nån karta....!

2013-04-14 @ 16:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0