Bus(k)ungen

Det kommer väl knappast som nån nyhet men ändå.. ..R-A-S-M-U-S, 110% full med bus!
Inne på Konsum idag plockade Rasmus fram sin allra mest bångstyriga, vilda, busiga treochetthalvtårsida och mitt tålamod tog helt slut. Samtidigt hjälper det föga att bli arg, det biter liksom inte på honom. När vi kom hem frågade jag honom varför.
 
"-Varför bråkar du med mamma och gör saker som du inte får?!"
 
Svaret jag fick var väldigt ärligt, sant och samtidigt enkelt...
 
"-Ibland gör jag som du säger. Ibland gör jag inte det. Jag är sån!"
 
Frigörelse?! Utveckling?! Gränstestning?! 3 år?! Lillebror?! Alltså jag vet inte, DET jag vet är att Oscar aldrig varit ens i närheten av lika mycket treochetthalvt som Rasmus är - gaaaah!
 
Jag älskar Rasmus obeskrivligt mycket men när kvällen kommer, då känns det att det är just kväll!
 
 
Och även idag har han naturligtvis kört sin standardreplik åtminstone ett par gånger .. Nu ikväll hade han bl.a helt plötsligt glömt bort att man inte får ta i elstängslet in till kossorna...
 
"-Det var inte så lätt för mig att veta!!"
 
fick han fram mellan snyftningarna, nästan lite förebrående mot mig trots att jag inte ens var i närheten när det hände...
RasBUS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0