Byråprojekt - check!

Många timmar och klipp har det blivit men igårkväll blev jag äntligen klar med mitt byråprojekt...
En gammal byrå från IKEA som faktiskt stått i mitt flickrum har bytt skepnad. Själva byrån är spraymålad i silvermetallic och lådorna klädda i decoupageteknik. Fantomenlådan är den låda jag är nöjdast med... Knopparna "Sätta" har jag köpt på IKEA till det svårslagna priset 9:- för 6 st. Tyckte de passade in bra...
Tadaa! Väldigt "grillig" i sitt utförande men helt klart unik. Och i ett barnrum funkar det. Till nästa gång ska jag kanske dock satsa på mer svartvita serier....
Barnen är mycket nöjda och tycker att det är fantastiskt roligt med så många lådor att dra ut och utforska.. ..även om innehållet inte är mer spännande än - kläder!
Haha, till nästa projekt kanske man ska ge sig på samlarobjekt.. ..eller inte ;-) !
Och just det, detta med lim/lack...
Har testat 3 olika varianter till detta, "Decoupage vanish glue", "Canvas coat" och "Royal finish" och till just detta måste jag nog säga att Canvas coaten var bäst och fäste/täckte lättast. Dock torkade den också snabbare än de andra 2 så man fick inte hålla på att vela för mycket på hur utklippen skulle sitta.
 
Från Panduro allihop!
Decoupage är verkligen hur kul som helst att syssla med och jag kommer absolut ge mig på nåt nytt projekt inom kort!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Snyggt!:)

Svar: Tack :-) !
Elisabeth Andersson

2013-08-05 @ 12:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0