Märkessköld

 
Kom på att jag faktiskt inte bloggat om märkesskölden jag pysslade ihop till Oscar en kväll för några veckor sedan när märkena började "ramla in" här hemma.Visst skulle man kunna köpt en färdig men jag tyckte det var roligare med en mer personlig tavla, och dessutom gav det mig en finfin "ursäkt" till att pyssla lite ;-) !
Använde lite smått och gott som jag redan hade hemma. IKEA's billigaste ram "Nyttja" i strl.13x18 , glitterfolie och satinband från Panduro och lite extra glitterströssel för lite "vattenplaskeffekt".
 
Som bakgrundsbild använde jag en bläckutskrift på transferpapper (samma som om man trycker egna t-shirtar med) som jag strök fast på en bit av ett gammalt örngott. Därefter stoppade jag den med vadd jag hade över i "bra-att-ha-lådan" och fäste samtidigt tunna, tunna band över bilden att fästa märken i.
Just stt stoppa den och få på bakstycket igen var lite knixigt och behövde faktiskt 2 extra händer samt lite svordomar för att få det rakt men till slut så! 
Nu pryder den sin plats över Oscisens säng, vilket han är MYCKET nöjd med! Ska bara få tummen ur och köpa en ram till diplomet också. 
Inte bara en märkessköld utan samtidigt ett minne av sommaren och de två veckornas simskola vid Ommen.  
Avslutning och simuppvisning, 130802. 
Nästa projekt är vimpelspel till barnens rum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0