Lussevak(en)?!

Eller vad ska man kalla det när man sitter uppe och ugglar så här mitt i natten?!
 
Har varit en fullspäckad dag/kväll (hur stavade man till LAGOM nu igen..?!) och då är det svårt att komma till ro ordentligt på kvällen. *trööötttt kommer jag vara imorgon*
Bakade gjorde jag efter att småfolket träffat John Blund men innan sänggåendet fick de i alla fall ställa iordning sitt tomtelandskap...
...för det hade jag lovat att de skulle få göra själva (även om det kliade i fingrarna på mig att hjälpa till!). Hur som helst grejjade de länge med både gubbar, djur, hus och belysning. Var sitt hus har de "flyttat in i" och jag blev tilldelad huset i mitten.
 
Och tänka sig, efter att barnen lämnat landskapet smög det sig dit ett par extra tomtar - ska bli spännande att se hur länge det tar för dem att dels upptäcka dem och sedan upptäcka att de är i choklad...
Rasmus har kört en bakåframdag idag men med tanke på att både byxor och tröja var åt fel (men samma) håll blev det ju nästan rätt ändå ;-)!
 
 
 
 
Klädsel fel, men sovställning rätt - tänk att lillkillen för en gång skull ligger tämligen "normalt" i sängen.
Och på tal om klädsel, barnen hade haft besök av tomten på dagis idag men Oscar har förklarat för mig hur det egentligen låg till med det,
 
"-Fast det var ju bara en man som hade klätt ut sig..."
(Fast i själva verket är han nog ganska fundersam på HUR det ligger till...)
 
Nää, ett nytt försök att sova kanske - lucia verkar inte dyka upp här ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0