Goodbye Kitty...

...Hello 4-arm!
Redan när jag sydde Hello Kitty till Rasmus sa Oscar att han minsann också ville ha en docka - en med 4 armar och svart hår.
 
 
Dock blev det inte gjort direkt och då han inte sagt något mer om det trodde jag att önskemålet liksom runnit ut i sanden.. ..tills i onsdags då han plötsligt påpekade att "det var väldigt lång leveranstid på den där dockan...".
Ordagrannt, precis så. Det var tillräckligt för att få mig att sätta fart! Lakansväv som innerkropp fyllt med innehållet av ett gammalt spjälskydd. Knappar med viss "extrautrustning" som ögon och själva "huden" är gjord av ett par byxor som jag ändå aldrig använder. Byxorna är ett par Oscar växt ur som jag helt enkelt förminskat och håret är vanligt garn köpt på Konsum.
I ärlighetens namn blev projektet något större än vad det från början var tänkt (som det ofta blir...) så det har blivit en del timmar vid symaskinen de senaste dagarna.
"Händerna" som var den sista detaljen är sydda av nåt slags fodertyg som svärmor hade liggandes. Ångrar dock att jag inte "ledade" armarna på samma sätt som benen så att han inte blivit så stel...
Se upp för 4arm!!!
Oscar är helnöjd och det är huvudsaken. Det är kul att "dockmaka", vi får väl se när jag ger mig på det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0