Kuddverkstad

 
 
NU!! Äntligen har jag fäst sista tråden i mitt något utdragna syprojekt...
 
Bättre sent än aldrig finns det ju något som heter och det passar bra in på detta då det är över 1 år sedan vi gjorde fot-/handavtrycken som nu alltså blivit kuddar.
 
Rasmus var dock lite skeptisk till sin kudde först då han inte riktigt litade på att färgen slutat kladda....
 
Och när jag ändå hade ångan uppe och symaskinen framme passade jag på att fixa lite mera...
Oscar blev mycket nöjd över sin "läskudde" som jag sydde av kökshanddukar jag fyndade på Lagerhaus. Handduken som blev över ska jag göra en tavla av har jag tänkt. Passar bra till Oscar som älskar bokstäver och siffror!
 
Och så tyckte jag det var dags för en uppdatering av cylinderkuddarna...
Och här snackar vi återanvändning av stora mått! Den turkosa är sydd av det tyg som tidigare varit en gardinkappa i barnens rum och den svarta är från början ett påslakan som är köpt för att bli sänggardin till våningssängen (vilket det också varit!) och nu fick det alltså bli kudde!
 
Och på tal om återanvändning så fick barnen sig överkast också, gamla överkast som blev som nya när jag klippt till dem  och fållat dem i rätt storlek. Och bitarna som blev över från överkasten har jag använt som baksidor på diverse kuddar..
Det enda som är nytt är den rosa plyschkudden som jag köpte på Lagerhaus förra veckan så det är väl inte så illa att få till två överkast och totalt 5 kuddar av det som man har i sina gömmor - lite bra att vara "hamster" ibland ;-) !
 
Månne jag varit klimatsvart nu, eller har jag bara för mycket grejjer sparade...?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0