Så här i glasstider

Handen på hjärtat, vem tycker inte att priserna på styckglassar (typ cornetto, nogger och "gänget"...) blivit hutlöst dyra?


Visst kan det väl ändå va ok att köpa en glass nångång ibland men inte ens jag (som det glassmonster jag är!) tycker egentligen att det är värt det för egen del, utan ok till barnen isåfall.

..och särskilt efter att jag upptäckte dessa godingar på ICA.

20 spänn för en låda med 8 glassar av typ "cornettosort". 20 spänn var vad jag betalade per strut (av samma storlek) senast jag köpte styckglass till barnen när vi var i Töcksfors.

Och japp, barnen gillar dem!


Tror inte det är någon som kan påstå att det ser ut som om barnen klagar...

Och de är riktigt goda.. ..och BILLIGA! Bra, bra :-)!

Och härligt sommarväder har vi haft idag - glassätarväder...



Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag köper jämt de där glassarna, skitgoda - och billiga som fan!

Vi har tusen ungar här varenda dag, och när alla ska ha glass har man inte råd med dyrare, haha. Jag köper dem dock mest för att JAG gillar dem bäst.

2013-06-22 @ 13:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0