Från topp till tå...

Som bekant så är Hello Kitty Rasmus stora favorit/idol/GUD just nu och allt ska gå i det temat. Och när vi var i Karlstad häromda'n hade vi fullt upp med att se till att han inte länsade butikerna på kittyprylar. Allt ifrån hårborstar till baddräkter ville han ha. Inne på Lindex stod han länge bedjande framför en grön tunika med Kitty på. Dock i längre, just tunika model och volangärm så t.o.m jag kände att nej, kanske inte...
 
"-Men Rasmus, det är en klänning. Det är en liten tjej som ska ha den!"
"-Men jag tycker ju om Kitty ju! Snäääääääälla!"
 
Till slut fick han en vattenkanna...
 
Tänker inte dra igång en lång utläggning om genus, blått/rosa, bilar/dockor "hen" och alla funderingar detta nu kan leda till men varför måste allt som hör Hello Kitty till samtidigt vara rosa, glitter, volanger och lysa TJEJ om?! Är Hello Kitty bara för tjejer?!Vem har bestämt det?! Och varför är isåfall t.ex. "Snobben", "Bamse" och "Mumin" könsneutrala...?!
 
Hursomhelst har han ett par svarta fingervantar men när jag kollat efter mössor är alla rosa, riktigt rosa och riktigt flickiga. Skitsamma kanske men jag vill ju samtidigt att det ska passa ihop någotsånär med resten av hans ytterkläder också. Så jag tog saken i egna händer och fixade en egen mössa!
 
Enkla medel, en minimal arbetsinsats och en helnöjd Rasmus... Märket kostade dock mer än mössan men ett totalpris på 61:- känns ändå rimligt...
Helnöjd liten kille, haha dock inte helt säker på att pappan är riktigt lika nöjd... Men vaddå, gillar han Kitty så gör han, vad är egentligen skillnaden mot Musse Pigg?! Sötnosen vår ♥ !

Dock är han inte alltid noga på att det är en bild av Kitty på sakerna han gillar utan det är även associerat till färger...
Rött och rosa - det ÄR Kitty det!
 
Ni som följer mig på Instagram har kanske sett att jag pysslat ihop en Hello Kitty mjukis också.. Men den får ett eget inlägg senare då den varit med om en liten olycka... Katastrof!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0