Låååångfredag..

..blir det verkligen när barnen gör morgon före halv 6... Men faktiskt var de snälla och tassade själva ner till TV:n och lät sina trötta föräldrar slumra vidare en stund.


Nu är det dock full aktivitet i huset sedan flera timmar...




I full fart med att förbereda inför morgondagens påskträff. Mååånga påskbrev blir det!




Och mellan teckningarna måste man ju hinna langa in lite godis också...


...för nu var hönan på bordet till barnens stora lycka fylld med gottisar. Och nog för att påskafton är först imorgon men faktiskt bättre att sprida ut godisglufsandet lite!

Solen skiner och snart ska vi bege oss bort till granngår'n för lite påsklunch!




Inte mycket att klaga på för tillfället!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Oj vad påskpyntat och fejnt. Här struntade vi i det i år.

Ungarna(våra två plus deras övernattande kusin) skenade omkring som påskkärringar och påskgubbe igår, och fick flera kilo(!!!) godis och rätt mycket pengar . Idag gömde jag påskägg till alla tre i trädgården och väntade en halvtimme innan jag började skrika som ett mongo att påskharen var i farten därute. Ungarna kom flygandes och sprang omkring som yra höns i sitt letande.

Men där tog det stopp på påskfirandet. Jag börjar jobba snart, och jobbar hela helgen. Barnens gammelfarmor fyller 91 år idag, så hela Martins släktsida ska på kalajs där. Mina grabbar får suga i sig deras pynt i stället.


..vi BRUKAR faktiskt pynta lite grann i alla fall. Med påskägg, flygande påskkärringar i fönstrena och framförallt påskris. Vi tog upp grejerna från källaren, men sen var det inte som orkade göra mer, haha. Kortet på dig som påskkärring låg överst i lådan, men jag skäms att säga det, men inte ens det kom upp på kylen igen.

2013-03-29 @ 13:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0