Mumsiga morötter...

...köpte jag på ICA idag! Det finns morötter och så finns det MORÖTTER - mums! De liksom smälte i munnen både som råa och kokta. Passade bra till kvällsmaten.
Något av en familjefavvis faktiskt...Dock var barnen något besvikna på att de kom från ICA och inte från deras egen odling..
..som påbörjades igår! Haha otåliga små odlare. Men vad det lider ska det bli både gurka, chili, majs, purjolök, squasch och olika tomatsorter. Alltså inga morötter än så länge men det ska det bli senare!
Förövrigt en ganska fullsmetad vecka med massor av "to-do"! Bara tisdag och redan är jag ganska slutkörd. (Vilken dag som helst nu ska jag lära mig bli lagom...) Hehe, medan förberedelserna här hemma består i att stryka gardiner, köpa godis och fixa påskris/pynt så handlar förberedelserna inne i Årjäng centrum om att sätta upp kravallstaket utanför systemet, eller "poolen" som norskarna kallar det.Håhåjaja, för egen del köpte jag billig påskmust på ICA...Och förresten, när det kommer till morötter var det fler än jag och Oscar som uppskattade dem...
...bra att vi gillar olika delar av dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0