Räddaren i nöden

Förutom det fina VARMA vädret då...



Mina öron bråkar igen. Kliar, gör ont och är omöjliga så igår gick jag in på apoteket för att hämta ut mer kortisondroppar som jag fick recept på i våras.. ..trodde jag ja.

Receptet fanns där men inte dropparna. Surt.

Tur för mig att apoteket i Årjäng har superservice. Efter lite krångel hit och dit blev jag lovad att DE skulle kontakta vårdcentralen åt mig och få något annat likvärdigt utskrivet och sedan kontakta mig och imorse kom det efterlängtade SMS:et!

Gissa om jag var snabbt iväg för att hämta ut denna "kardullermedicin" dom dessutom stod färdig, iordninggjord - bara att betala!

Tusen tack! Testade dem direkt och det sveeeeeed men sen blev det bra :)!


Något jag dessutom lyckligt upptäckte igår var att man faktiskt kan sköta sina apoteksärenden (vilket vi tråkigt nog har en del i vår familj...) via smartfånen och mobilt bankid numera.

Toppen!


Kommentarer
Postat av: Eva

Tråkigt att du får så ont i öronen. Vilken fin service på apoteket.

Vi kan också sköta apoteksärenden via nätet via smartphonen har jag inte testat.

2013-09-04 @ 19:05:02
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0