Rena svinstian

Som tidigare nämnt går båda barnen på samma dagis nu efter sommarlovet vilket i mångt och mycket är ganska bra då man kan få god rapportering av Oscar om vad som har hänt under dagen.

Häromdagen frågade jag t.ex. något om vad de fått att äta till lunch. Oscar svarade och jag ställde följdfrågan om Rasmus också ätit ordentligt varpå Oscar svarade att han inte visste det eftersom att de små barnen sitter på ett annat ställe än de stora och äter.



Och det var när jag sedan försökte skoja till det lite som resultatet blev lite oväntat och en bit från ämnet...

Jag: "-Jaha så kultingarna äter för sig och galtarna för sig...?!"

Patrik:"-Suggorna då, var äter dom?!"

Oscar:"-Fröknarna äter samtidigt!"



Kanske är det bäst att jag tillägger att tolkningen suggor/ personal INTE "har varit i säck innan det kom i påse" , i ärlighetens namn tror jag inte att Oscar ens riktigt förstod vad han svarade på och framförallt inte hur hans svar lät....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0