Virkförakt


Ni som känner mig vet att när jag "fastnar för" något så FASTNAR jag verkligen - på gott och ont!

Efter en intensivkurs hos svärmor i måndagskväll och därefter självstudier i boken jag lånat av henne så har jag sakta men säkert börjat "knäcka koden"! Kul, skitkul faktiskt!

Haha dock vet jag inte om min make tycker det samma då han redan börjat sucka och blänga lite på garnpåsen som börjat göra mig sällskap i soffan om kvällarna - asch, han vänjer sig nog ;-)...

Innan jag börjar på mitt riktiga projekt har jag tränat lite för att komma på hur de olika maskorna blir till och även om resultatet påminner exakt om de slöjdalster man släpade hem i mellanstadiet så känner jag mig ändå riktigt nöjd med att faktiskt få ihop något av det som kändes som en omöjlighet bara för några dagar sen. Ska banne mig få till det ordentligt till slut!

Men förutom att virka igår hann vi naturligtvis med att vara ute ett par timmar också. Visst hade det varit att föredra att åka pulka och skapa snögubbar men vädret är ju liksom inte valfritt...

...och i ärlighetens namn tror jag inte barnen bryr sig så mycket - de roar sig bra trots galonisar och lerig gräsmatta!

Haft en lugn morgon här idag men nu ska vi kanske sätta fart med lite av varje.. ..bl.a virkning ;-) !


Ha en bra dag!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0